• چهارشنبه ۲ آبان ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 978-690-5
  • خبرنگار : 1054
  • منبع خبر : ایسنا استان گلستان

مدیر کل بیمه سلامت استان:

88 درصد بستری‌ها در گلستان در بخش دولتی

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در سال گذشته 87 درصد مراجعه بستری ها در گلستان در حوزه دولتی دانشگاهی و یک درصد در حوزه دولتی غیر دانشگاهی بود.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، سید محمد حسینی در همایش گرامیداشت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی اظهار کرد: در استان گلستان که حدود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد، نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به دنبال این است که پوشش بیمه‌ای افراد در کشور به طور کامل انجام دهد، افزود: در دو دهه گذشته تعداد بیمه شده های بیمه سلامت تقریبا بیش از 8 برابر رشد داشته است. بیش ترین جمعیت بیمه شدگان در استان روستائیان هستند.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 1500 نفر بیماران خاص در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند شاید لازم باشد صندوقی مخصوص در جهت کم کردن رنج و مشکلات این افراد ایجاد شود.

حسینی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت استان برای خدمات رسانی به مردم با حدود یک هزار موسسه در حوزه های مختلف قرارداد بسته است. با توجه به فراز و نشیب منابع بیمه سلامت، زمان هایی که منابع بهتر بوده، پرداختی بیمه سلامت با حوزه های طرف قرارداد سریع تر انجام شده و زمان هایی هم بوده که با تأخیر پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 در بخش سرپایی یک میلیون و 675 هزار مراجعه در حوزه دانشگاهی و در حوزه خصوصی سه میلیون و 191 هزار مراجعه داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه بستری با 146 هزار بار مراجعه بستری در بخش دولتی دانشگاهی، 87 درصد بار مراجعه بستری در این حوزه بوده است. یک درصد مراجعه مربوط به بخش دولتی غیر دانشگاهی و 12 درصد در بخش خصوصی بود که نشان دهنده این است که بخش خصوصی استان ضعیف است و باید برای حل این موضوع تلاش کرد.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: در طرح نظام ارجاع الکترونیک که دانشگاه علوم پزشکی گلستان در کشور پیشرو است، همواره تلاش داشتیم به عنوان یک شریک قابل اتکا با حوزه دانشگاه علوم پزشکی و به صورت خاص با معاونت پزشکی در ارتباط باشیم.

حسینی در رابطه با اهمیت این طرح گفت: اگر طرح ارجاع الکترونیک نبود بخشی از دستاورد های ما اتفاق نمی افتاد.

وی بیان کرد: استقرار فرآیند ارجاع الکترونیک در ارائه خدمات به بیمه شدگان روستایی در شهر های زیر 30 هزار نفر، امکان کنترل و مدیریت هزینه ها، کاهش هزینه های غیر ضرور سازمان های بیمه گر، فرهنگ سازی رفتار درمانی مردم در دریافت خدمات تشخیصی درمانی، کاهش ارجاعات غیر ضرور در سطح یک، حذف ارجاعات معکوس، فراهم شدن  مقدمات حذف دفترچه و غیره از دستاورد های طرح ارجاع الکترونیک است.

خبرنگار: سهیلا محمدی نژاد

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: